onsdag 16 september 2009

man tager vad man haver...

Äntligen har Ludvig fått gardiner i sitt rum!! Det fina stjärntyget har jag fått av snällaste Maybe*mej så det kommer enda från Smögen:) TACK!

Sen var det lampskärmen.... puh... har letat en blå enfärgad lampskärm i månader nu och lamp affären har i stan skulle ta hem en men har väntat hur länge som helst nu så det fick bli att klä en gammal skärm med tyg... gillar inte att skärmen är så vid upptill men det får gå.. Det känns ju mer klart om man har skärm på lampfoten( som både varit träfärgad och blå innan)..

Krukan var från början rosa och stod i Mollys rum så den har jag målat vit sen tejpade jag en stjärna på krukan och målade innanför tejpen..
Det är bra när man kan återanvända gamla saker :)





12 kommentarer:

Anonym sa...

vad fint det blev. mamma

Pia sa...

Jätte fint! Vad du är duktig!

Hoppas att Molly mår bättre!

Kram Pia

maybe*mej sa...

tjohoooo. hej. supersnyggt blev det. kul.
gissa vad jag har hittat idag. ett hörnskåp. 400 pix kostade det så det var lite dyrare här än hos er... men jag är såååå nöjd. Det ser ut som ditt bruna fast det var ett fönster upptill. annars ser det lika dant ut ungefär... kul kul. kram

Anonym sa...

Snyggit! Moster L

Anonym sa...

Jättefint!!! Kram Lina

Pia sa...

har du kollat hur man gör rundade kanter?

kram

Anonym sa...

Det blev superfint!

Skönt Hemma sa...

Superfint och fräscht!

2BarnsMamman sa...

Ett sånt fint rum för en riktig stjärna!

Hoppas du har en fin fredagkväll!

Karin sa...

OJ så snyggt!! Du får MVG av mig i betyg!! :)

Lilo sa...

Vad jättefint det blev!!! =)

HUSnrNIO sa...

Blev ju jättefint!! Jag har gjort samma sak. Klädde en lampskärn med samma tyg som jag sydde M:s gardin utav, stjärntyg från Sandbergs.