tisdag 15 september 2009

måla vitt..

Fick frågan hur jag gör när jag målar mina möbler vita...
Så här gör jag: Eftersom V-slip fäster på allt även lackat så torkar jag bara av ytan och sen målar jag med pensel eller om det är större ytor använder jag roller... jag använder bara v-slipen, alltså både som grund färg och täckfärg.. och när möbeln är färdig målad och har torkat använder jag färglöst Antikvax ( Black Bison) som jag stryker på med en trasa.. Sen är det klart!!!
nu skriker nog många som tycker jag är helt galen som bara använder v-slip men det blir snyggast tycker jag.. och billigare blir det också...

tack för alla kommentarer!! Har ringt både barnmotagningen och vårdcentralen i dag.. Där tyckte de att läkaren gjort en konstigt val av medicin men det var inget farligt iallafall MEN man brukar inte ordinera som han gjorde sa de... Läkaren ringde också upp och pratade:) så nu käkar hon pencelinet och jag hoppas hostan försvinner snabbt!! men jag blir allt fundersam..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen ! Om du går in på min sida och tittar så är det i full gång på efterlysning av design team till A2z Scraplets ! Så om du gillar att scrappa med chipboard så snälla skicka in och ansök säg bara att du är friend of Tina och skicka några bilder på några Lo's, skulle vara kul att få nån mer svensk med på teamet

kram kram och lycka till xo Tina

Marika sa...

Vilket bra tips. Håller den färgen, v-slip, mot slitage? Eller behöver man måla med en annan färg också om man ska måla en kökssoffa som kommer slitas mycket med alla barn.