fredag 21 januari 2011

Kär .. i ett par sockor

jag älskar dessa fina sockor som M fått av gammelmormor Märta.
Tänk vad jag saknar min egen gammelmormor som vi kallade mormor Anna, hon var så duktig på att sticka och väva, synd att man inte uppskattade det lika mycket då, och tänk om man vart intresserad av handarbete när hon levde vad mycket man hade kunnat lära sig av henne.. nu skulle jag göra vad som hellst för att få ett par fina stickade vantar av henne.. Hon stickade jätte fina vantar med ett visst rutmönster, har ett par kvar men de är trasiga men ska nog ta och stoppa dem någon dag:)

IMG_9784

2 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Ja visst är det så typsikt att man ska hinna bli så gammal ;) själv innan man förstår vad man ska uppskatta här i livet.

MITT VITA HUS sa...

Så fina:)

Love korten på lillan i det tidigare inlägget:)

Kram på dig och fin helg!