söndag 6 juni 2010

min kamera...

Har fått frågan vad jag har för kamera, jag har en Canon 350d MEN högt på önskelistan står en ny kamera många modeller bättre en den jag har;)

När jag fotar porträtt använder jag oftast med mitt Canon EF 50mm f/1.8 objektiv.
Sen fotar jag mycket med mitt zoomobjektiv Canon EF75-300mmf/4-5.6 det är bra när jag fotar barnen slipper störa dem i leken, jag kan stå på avstånd och en då få bra bilder...
Jag måste säga att jag faktiskt är jätte nöjd med min 350d MEN känns lite som jag växt ur den; jaa inte vet jag men en ny kamera kommer det att bli så någon gång iallafall..

4 kommentarer:

ulrica sa...

Du skapar magi oavsett kamera, raring :).. men visst, jag håller med dig om att ett något större och nyare hus ger lite extra skoj *S*

kram Ulrica

Mathilde sa...

Tack för ditt svar! Åååh är så sugen på att skaffa mig en "riktig" kamera. Jag känner att jag har växt ut min lilla rosa... :P
Stor kram på dig

Lenalandis sa...

Vad funderar du på för kamera nu? Själv funderar jag mellan Canon 550 D och 50 D.

Karins fotoblogg sa...

Ohh....jag förstår dig men jag håller med Ulrica, du skapar magi oavsett kamera! Dina bilder på familjen är underbara! Jag är nyfiken på hur du tänker och gör när du fotar men det tar vi när vi ses va?! :)

Jag har en utmaning till dig hos mig om du har tid och lust!

Kram!