onsdag 6 augusti 2008

Feng Shui

Måste rekommendera en bok som jag just har läst...
Vi hade besök av våra nya grannar för några veckor sedan, då började vi prata om inredning och tjejen berättade att hon läst mycket om Feng Shui och
jag blev nyfiken och frågade om det, men hon tyckte det var svårt att förklara och lånade mig denna bok!!
Feng Shui är en österländsk lära som handlar om hur vi påverkas av det som finns runt om kring oss och hur vi kan lära oss att leva i balans med oss själva och vår an omgivning...Låter lite knäppt kanske men det är inge hokus pokus utan enkla saker som man kan tänka på när man inreder..Så nu har vi rensat hallen och ska nu försöka göra den mer välkomna de och mer praktisk.

2 kommentarer:

Tara sa...

hei, du lurte på kamera?
jeg har ett nikon 80D...er kjempefornøyd med det...ønsker meg bare en macro-linse:)
klem

maybe*mej sa...

Howdi Cowboy..eller inte ..
Hoppas att du har det bra. jag läste i en Feng Shui bok att det var bra att ställa böcker i färgordning (ryggens färg) och det är faktiskt ganska snyggt och mkt mer lugnande..
Jo du frågade vad jag jobbar med.. Jag är Konferensvärdinna på hotellet här på smögen. (Smögens Havsbad) och så är jag illustratör och grafisk formgivare..samt att jag jobbar lite med hemsidor.
Å nu är jag ju nyfiken på vad du gör.. Å så funderar jag lite på det där med att du ville prova på digital scrapbooking. Har du provat ännu? Ska se om jag hittar någon artikel om hur man startar upp...Man kan i allafall ladda ner en massa fina papper och ramar och klisterärken och olika element..(heter det så tro) Sedan öppnar man ett nytt dokument i den storleken man vill ha allt i och sedan öppnar man alla de olika dokumenten som man vill använda sig av..och sedan tar man tag i en bild och drar den över till det tomma dokumentet..Man får tänka på att kolla så att storlekan är ok på bilden man drar över till sitt tomma dokument så att det du drar över inte blir för stort...
Återkommer om detta. Kram så länge.